Blogowanie znowu modne!

Moda jak zwykle zatacza koło

W większości zdążyliśmy się już przyzwyczaić do tego, że obecne hity wszystkich dziedzin to w chichot czasu, który podrzuca nam te same rzeczy, które były już kiedyś na topie. Jedną z rzeczy, które jeszcze kilka lat temu zdawała się być prawdziwym hitem było prowadzenie własnego bloga. Praktycznie każda szanująca się osoba wręcz musiała mieć swoje własne miejsce w sieci, w którym mogła się dzielić zarówno posiadaną wiedzą, jak i codziennymi przemyśleniami. Dlatego też ilość prowadzonych blogów drastycznie rosła, a niektóre z nich przekształcały się z czasem w pełnoprawne strony internetowe z tysiącami odwiedzających je wiernych fanów. Jednak jak każda moda tak i ta musiała w końcu ustąpić miejsca innym trendom. Tym co wyparło zdawałoby się na zawsze blogi z internetu było nastanie kanałów filmowych na serwisach typu YouTube. Społeczność dużo łatwiej była w stanie przyswoić sobie informacje w wideo niż taką, którą musieli sami czytać. Do tego wszystkiego dochodził oczywiście ruch i muzyka poprzez co nowoczesne vlogi biły na głowę wszelkie blogi nawet wysokiej jakości do tego stopnia, że ich twórcy, albo je zamykali, albo zmieniali formę przekazu właśnie na wideo. Fortuna jednak kołem się toczy i to, co zdawałoby się zawładnęło sferą świata internetowego na zawsze również zaczęło odchodzić z piedestału oddając miejsce... rywalowi z przeszłości.

Blogowanie znowu modne

Pomimo tego, że wszystkie informacje zdawały się wskazywać na to, że nie można znaleźć już doskonalszej formy kontaktu ze społecznością internetu niż vlogi to jednak zaczynają one coraz bardziej tracić na monopolu. Ludzi zaczął odrzucać świat przesiąknięty hałasem, ciągłymi dźwiękami bądź niemerytorycznymi wypowiedziami osób prowadzących swoje kanały w internecie. Zaczęto poszukiwać lepszej jakości i spokoju. I tutaj znów wzrok poszukujących natrafił na wcześniej używaną formę kontaktu, jaką były tradycyjne blogi. Tekst pisany pozwalał nie tylko się wyciszyć w trakcie czytania, ale również nie atakował odbiorcy tak intensywnie wszystkimi bodźcami. Sama forma była zwykle o wiele bardziej merytoryczna, bo o ile można w postaci filmiku pokazać w sposób śmieszny coś głupiego, o tyle nie tak łatwo było już w ten sposób ciekawie pisać. Największą ilością odwiedzin może się obecnie cieszyć np. blog finansowy lub kulinarny. Ludzie coraz częściej szukają ciekawych inspiracji co do uporządkowania swojego budżetu rodzinnego czy też przygotowania ciekawego posiłku. Blogi stały się więc obecnie wirtualnymi poradnikami, które mają rzesze swoich fanów, która cały czas rośnie.